باشماق چهارمين مرز ترانزيتي کشور
نوشته شده توسط : سوران زندی
باشماق چهارمين مرز ترانزيتي کشور
جام جم آنلاين: رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت کنونی مرز رسمی باشماق در شهرستان مریوان یادآور شد: در سال 89 و در مجموع 10 میلیون تن ترانزیت صورت گرفته در کشور رقمی نزدیک به یک میلیون تن از آن از طریق مرز رسمی باشماق مریوان صورت گرفته است و به همین دلیل این مرز رسمی عنوان چهارم را در بین مرزهای کشور در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، عباس معمار نژاد ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل گمرکات استان کردستان بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی ما در سال جهاد اقتصادی اجرایی کردن طرح گمرک نوین در راستای چابک سازی و به روز کردن رویه های گمرکی است.

وی عنوان کرد: در راستایی اجرایی کردن این سیاست کاری پنج برنامه مهم از جمله مدیریت به شیوه های نوین، بهره گرفتن از فناوری های روز، افزایش آموزش های تخصصی به پرسنل شاغل در بخش های مختلف گمرک، اعمال قوانین و مقررات شفاف و بدون ابهام و بهره گرفتن از استانداردهای بین المللی برای تسهیل در امور گمرکی از جمله برنامه های مهم در سال جاری به شمار می رود.

رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت گمرک کشور در این پنج حوزه زیاد مناسب نیست ولی تلاش خواهیم کرد که با بسیج امکانات و بهره برداری از همه توانمندی ها در سال جهاد اقتصادی حرکت رو به رشدی را برای رسیدن به این جایگاه آغاز کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی مرز رسمی باشماق در شهرستان مریوان یادآور شد: در سال 89 و در مجموع 10 میلیون تن ترانزیت صورت گرفته در کشور رقمی نزدیک به یک میلیون تن از آن از طریق مرز رسمی باشماق مریوان صورت گرفته است و به همین دلیل این مرز رسمی عنوان چهارم را در بین مرزهای کشور در اختیار دارد.

معمارنژاد به فعال بودن سه گمرک در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گمرک شهرستان های سنندج، مریوان و بانه فعال است و به همین دلیل باید به میزان خدمت رسانی در این بخشها امکانات و تجهیزات مورد نیاز را نیز تامین و در دسترس قرار داد.

وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات احمد هاشم زاده مدیر کل سابق گمرکات استان کردستان گفت: انتظار می رود که محمد شهبازی مدیر کل جدید با توجه به اینکه از نیروهای جوان به شمار می رود با تلاش و جدیت بیشتری فعالیت های این بخش را در استان کردستان ارتقاء دهد.

در این مراسم که با حضور رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران، استاندار کردستان، جمعی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی و تجار برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات احمد هاشم زاده که نزدیک به سه سال به عنوان مدیر کل گمرک کردستان فعالیت کرد، محمد شهبازی به عنوان مدیر کل جدید استان در این بخش معرفی شد.




:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: